Pozyskiwanie klientów poprzez wykonywanie treści

Pozyskiwanie klientów poprzez tworzenie treści premium, to skomplikowana sprawa. Według danych raptem 3% Twojego rynku jest gotowa do zakupu proponowanych przez Ciebie produktów czy usług, duża większość nie jest gotowa do zakupu, a ok. 40% jest przygotowana do rozpoczęcia cyklu zakupowego. Niezdecydowana na zakup liczba osób poznaje, na czym polega jego potrzeba czy trudność. Pogłębiają oni swoją wiedzę i zdobywają początkowe informacje w kwestii ewentualnych rozwiązań. Osoby, które penetrują zakup próbują zdobyć nieco informacji na temat wszelakich metod wyjaśnienia swojego kłopotu lub zaspokajania potrzeby. Ta grupa pragnie poznać nieco atrybutów i negatywów określonych rozwiązań. Ostatnie są osoby zdecydowane na zakup. Poszukują one określonych firm, produktów lub usług, żeby wybrać najbardziej korzystne rozwiązanie. Z powyższego wynika, że nie można koncentrować się tylko na działaniach poświęconych tym, którzy są przygotowani do zakupu, bo większość odbiorców zostanie niewykorzystanych. Możemy wytwarzać treści premium i dawać możliwym nabywcom.

W nowoczesnych czasach najporządniejsze metody pozyskiwania klientów

Lecz jakie są rodzaje tych treści? Otóż, dla nieprzyszykowanych jeszcze klientów poprawne okażą się e-booki, raporty analityczne, e-poradniki i White Paper. Dla tych, którzy prawie że są nastawieni na zakup odpowiednie będą takie treści, jak webinar, porównanie metod, ekspercki poradnik, video czy podcast. Natomiast dla grupy ukierunkowanej na zakup najkorzystniejsze będą: trial, demo, case study, vendor, Produkt Porównanie czy Dokumentacja produktu. Jak jesteśmy w stanie zobaczyć, e-book to forma treści premium używana przeważnie w fazie wytwarzania świadomości klienta. Wówczas ten potencjalny klient przekonuje się czy określona propozycja odpowiada jego potrzebom. Jeśli chcemy pozyskać klienta to takie wyjście doskonale zda egzamin. Z jakiego powodu warto tworzyć tego typu treści premium? Przede wszystkim ze względu na fakt, iż przeważająca liczba nabywców preferuje by przeprowadzać badania online samodzielnie. Poza tym preferują oni nie wdawać się w interakcję z przedstawicielem handlowym jako głównym źródłem danych. Co więcej, zdecydowana większość kupców myśli, że może obecnie opracować kryteria wyboru bądź sfinalizować listę dostawców zaledwie na podstawie treści dostępnej w przestrzeni internetowej. Zatem warto generować tego rodzaju treści premium dla pozyskania klientów. Dzięki nim możemy dostarczać wiadomości o produktach albo usługach osobom będącym w różnej fazie ścieżki zakupowej. Najbardziej kluczowe korzyści płynące z takich treści to przede wszystkim: udoskonalanie świadomości marki, opłacalność, zdobywanie autorytetu eksperta, praca długoterminowa, są wykorzystywane przez dział sprzedaży. Więcej wiadomości na temat korzyści wynikających z treści premium oraz metod pozyskiwania klientów da się odszukać w sugerowanym przez nas e-booku.

Skrupulatna analiza i pozyskiwanie klientów b2b

Poza tym jesteś w stanie dzięki niemu się dowiedzieć dla przykładu w jaki sposób wykreować e-booka czy jak go wypromować. Pomijając to odszukasz w nim wiadomości w sprawie przykładowego narzędzia, które udzieli ci wsparcia tak by pozyskać leady z e-booka. Jest to niezwykle przydatne, ponieważ pozyskiwanie nowych klientów b2b jest konieczne do egzystencji każdego biznesu o charakterze zarobkowym. Dzięki zdobywaniu nowych nabywców dostajemy zastrzyk nowych pieniędzy i to wydłuża cykl życia firmy. Dodatkowo poszerzanie bazy kontaktów jest przydatną praktyką, ponieważ pomaga biznesowi wzrastać. Rozwijanie bazy kupujących jest oczywistą motywacją dla firmy do pozostawania w ruchu i daje jej wielki impuls do rozwoju. Jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów b2b, to ważna jest w tym miejscu staranna analiza grupy docelowej.

Musimy posługiwać się trafnymi metodami pozyskiwania klienta, a do tego powinniśmy znać tego klienta i być świadomym jakie ma potrzeby i czego oczekuje. Musimy mieć na uwadze, że pozyskiwanie klientów to większy proces i składa się z wielu etapów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *